Maestro

Maestro

1 Jan 2019
31 Dec 2022

Izobraževanje o proizvodnih sistemih za trajnostni prehod v četrto industrijsko revolucijo

Projekt MAESTRO združuje ugotovitve najboljših raziskav o proizvodnih sistemih, z namenom opredeljevanja in zagotavljanja novih kompetenc, ki jih potrebujejo bodoči inženirji v okviru četrte industrijske revolucije. Projekt daje poseben poudarek na znanja in kompetence, ki bodo pripomogla k čim bolj trajnostnemu prehodu v digitalno dobo.

 

Partnerji pri projektu

  • Royal Institute of Technology –koordinator, Švedska
  • Politecnico di Torino, Italija
  • NOVA University Lisbon, Portugalska
  • Loughborough University, Velika Britanija
  • Univerza v Ljubljani, Slovenija
  • Politechnika Rzeszowska, Poljska
  • Università di Pisa, Italija

 

Ozadje projekta

Četrta industrijska revolucija ali industrija 4.0 izhaja iz uvedbe več tehnoloških napredkov v način načrtovanja podjetij ter njihovih proizvodnih in podpornih sistemov. Prvič na tehnologijo ne gledamo zgolj kot na novo sredstvo za spodbujanje gospodarske rasti, ampak tudi kot ključni element, ki bo omogočil bolj zeleno prihodnost. Agenda 2030 za trajnostni razvoj, ki so jo predlagali ZN, stremi k bolj trajnostni industrializaciji in s tem k inovacijam, ki usklajujejo tehnološki razvoj s prihodnostjo okolja in družbe. Izobraževalne institucije imajo pri tem pomembno vlogo, saj morajo poskrbeti, da so v koraku s časom in slediti spremembam, ki se odvijajo na trgu dela. Le tako lahko zagotovijo, da med obstoječimi in novo diplomiranimi inženirji ne pride do neusklajenosti med osvojenimi znanji in znanji, ki jih zahteva trga dela.

 

Cilji

Cilj pobude tega projekta je združiti odličnosti v raziskavah o proizvodnih sistemih s ciljem, da bi opredelili in zagotovili nove kompetence, ki jih potrebujejo bodoči inženirji v okviru četrte industrijske revolucije. V sklopu projekta je naš cilj predvsem:

  • Razvijati nove vsebine, ki bodo pripomogle k čim bolj trajnostnemu prehodu v digitalno dobo.
  • Oblikovati nove izobraževalne enote v obliki samostojnih učnih blokov, ki jih je mogoče enostavno vključiti v obstoječe redne programe s področja industrijskega, strojnega, proizvodnega in elektrotehnike.

 

Ključne dejavnosti 

Cilji projekta bodo doseženi z naslednjimi koraki:

  • Prepoznavanje ustreznih akademskih in industrijskih prispevkov na področju industrije 4.0 ter predstavitev vseh upravičenih inovativnih tem in utemeljitev za njihovo vključitev v dodiplomsko izobraževanje.
  • Opredelitev nastajajočih inženirskih profilov v domeni industrije 4.0, vključno z njihovimi veščinami in kompetencami.
  • Razvoj konstruktivno usklajenih izobraževalnih enot, ki predstavljajo odmik od tradicionalnih pristopov k učnemu procesu, osredotočenemu na študente.
  • Izvedba predlaganih izobraževalnih pilotnih programov in potrjevanje rezultatov na podlagi povratnih informacij.
  • Vzpostavitev dolgoročnega sodelovanja med vključenimi organizacijami.

 

Kontakt

Prof. dr. Primož Podržaj (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo)

LAMPA

Laboratorij za mehatroniko, proizvodne sisteme in avtomatizacijo

Fakulteta za strojništvo, Univerza v Ljubljani

Aškerčeva 6

1000 Ljubljana

Slovenija