LightCom - Razvoj koncepta svetlobne komunikacije avtonomnega vozila z ostalimi udeleženci v prometu

Projekt

Projekt: Po kreativni poti do znanja

Pomemben del prometne varnosti predstavlja prometna komunikacija med vozilom in ostalimi udeleženci v prometu. Prometna komunikacija ni zgolj omejena na smernike in druge svetlobne ter zvočne signale, ampak pogosto poteka tudi preko gest ali preko očesnega stika. S prihodom avtonomnih vozil bo ta del komunikacije med vozilom in ostalimi udeleženci v prometu izginil. Na podlagi te spremembe smo v projektu želeli raziskati, kakšne so možne rešitve, s katerimi bi nadomestili obstoječo komunikacijo med vozilom z voznikom ter ostalimi udeleženci v prometu. Glavni namen projekta je implementacija rešitve, implementirano rešitev (prototip) pa smo kasneje tudi empirično evalvirali in raziskali morebitne etične dileme in zakonske omejitve, ki lahko predstavljajo oviro pri generalizaciji rešitve na vsa avtonomna vozila.

Ogled promocijskega video posnetka (YouTube): LightCom

 

Sodelovanje pri predelavi električnega vozila L-kategorije

GEM

Evropske strategije predvidevajo, da bodo po letu 2030 v ospredju le še hibridna in električna vozila. Da bi k uresničevanju takšne strategije prispevali tudi na KSERV, smo se v sklopu študentskega projekta odločili raziskati možnosti in tudi izvesti predelavo klasičnega avtomobila z motorjem na notranje izgorevanje v tako imenovani mehki (ang.: mild) hibrid. Takšen tip hibrida poleg glavnega agregata vsebuje še manjši električni agregat, ki ne zagotavlja samostojne vožnje je pa lahko v veliko pomoč pri mestnem prometu s pogostimi zastoji. Na tak način se lahko ob mestni vožnji zmanjša izpuste tudi do 50%, hkrati pa je cena predelave oz. dodelave vozila na tak sistem relativno nizka.

Študenti so tako ob pomoči mentorja izvedli celotno mehansko predelavo vozila, pri čemer so vse obstoječe funkcionalne komponente od zavor dalje nespremenjene. Za uresničitev tega je bila izvedena tudi geometrijska modifikacija elektromotorjev. Preko več seminarskih in diplomskih nalog so bile določene tudi ostale komponente elektro pogona kot so: baterijski paket, integrirani polnilnik baterij, BMS sistem za nadzor baterijskega paketa in krmilno vezje. V sklopu projekta je bil zasnovan in stestiran tudi E-diferencial, ki skrbi za izravnavo hitrosti električno gnanih zadnjih koles pri vožnji v ovinek. Rezultat projekta je delujoč prototip katerega se bo v nadaljevanju projekta še izpopolnjevalo do te mere, da bo celoten sistem povsem avtomatiziran.

Ogled promocijskega video posnetka (YouTube): Twingo mild hibrid

 

 

Kontakt

UL logo 100x50Univerza v Ljubljani
Fakulteta za strojništvo
Aškerčeva 6
1000 Ljubljana

Tajništvo KSERV: +386 1 4771 412

Narejeno z Joomla | Helix IIJoomlaCK

MAD web

Copyright © 2024 KSERV.

Zemljevid

zemljevid1

Laboratorija

Lasem

Lavek

Piškotke uporabljamo za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z nadaljevanjem se strinjate z njihovo uporabo.