Tema
Pošljite povpraševanje na e-naslov:
. Pri tem predstavite svoje dosedanje delo in izkušnje. Navedite tudi področje dela, ki vas zanima, in okvirni termin zaključka naloge. Navedite tudi, za katero zaključno delo gre (diploma PAP, zaključna naloga RRP, magistrska naloga).
Navodila za pisanje
Pišite v prvi osebi množine.
Ohranite naslove glavnih poglavij v predlogi.
Pazite, da pišete v knjižnem jeziku in se izogibate besedam, ki se pogovorno pogosto uporabljajo, npr. nam (nam prikazuje -> prikazuje), samem (na samem stroju -> na stroju), vidimo (na sliki vidimo -> slika prikazuje), po navadi (-> običajno, pogosto, v splošnem). Pa in lahko uporabljajte le v izjemnih primerih. Ne uporabljajte treh pik (… -> itd. ali itn.). Pred itd. oziroma itn. ni vejice. Ne pišite pritisk ko govorite o tlaku. Ne pišemo npr. Taguchi metoda ampak metoda Taguchi – sledi pravilu, da pišemo teta Ana in ne Ana teta. Ko zapisujete priredne stavke, jih praviloma najprej ločite z “in” nato šele s “ter”. Nikoli ni v povedi samo “ter” brez “in”.
Uporabljajte decimalne vejice in ne pike: 3,14 in ne 3.14. Med vrednostjo in enoto je vedno presledek, izjema so le kotne stopinje: 3 mm, 5 %, 3 °C, 5°. Vse spremenljivke pišemo poševno (italic), njihove indekse pa pokončno, če niso spremenljivke (primer: Fmin).
Vse mora biti zapisano v slovenskem jeziku, tudi na slikah in v preglednicah. Izogibajte se slikam in preglednicam narejenih s \”printscreen\”. Če je to potrebno za opis uporabe računalniškega programa, je treba vse izraze prevesti v slovenščino in to zapisati v tekstu ali podpisu slike. Če ste v skušnjavi, da uporabite ustaljen tuj izraz, potem poiščite po literaturi ali spletu, kako drugi prevejajo ta izraz v slovenščino, navedite slovenski izraz in v oklepaju in poševno (italic) zapišite tuj izraz. Primer: iztiskavanje materiala (angl. material extrusion – MEX).
Oznake na slikah (črke, številke) naj bodo približno enake velikosti kot črke v tekstu.
Na slikah, kjer ni dobro razvidna velikost prikazanega objekta, podajte merilo.
Podpis pod sliko ali nadpis nad preglednico naj se konča s piko samo, če je zapisan kot poved, torej vsebuje glagol.
Preden podate sliko ali preglednico, se nanjo sklicujte v tekstu. Sledite pravilom pisanja velikih črk in pravilno sklanjaje slika in preglednica. Ena od možnosti: napis “Slika”, ki je del navzkrižnega sklicevanja skriješ (označiš tekst, desna tipka, font, hidden) in napišeš pravilno. Torej najprej napovemo sliko v tekstu, potem sledi slika – ne nujno takoj za odstavkom, kjer je slika napovedana; lahko tudi šele na eni od naslednjih strani. To omogoča, da vsako stran popolnoma zapolnite s slikami in besedilom. Ne puščajte praznih prostorov na dnu strani, izjema je le prazen prostor pred novim glavnim poglavjem.
Za vsako kratico ali simbol napišite v tekstu, kaj označuje. Seveda jih navedete tudi v kazalu kratic in simbolov.
Takoj po naslovu ne začnite z naštevanjem v alinejah. Najprej naj bo uvodni stavek ali odstavek, ki napove, kaj bo naštevano. Ko naštevate, uporabljajte ločila kot da alinej ne bi bilo.
Odstavek naj bo vedno enako podan: ne enkrat samo prehod v novo vrstico, drugič dodana vrstica med odstavki. En odstavek naj vsebuje več povedi.
Naslov poglavja, podpoglavja naj ne sameva na koncu strani; vedno naj bosta z njim vsaj dve vrstici teksta.
V poglavju naj ne bo samo eno podpoglavje; vsaj dve ali nič.
Poglavje Teoretična izhodišča sodijo osnove, razlage, zakonitosti, ki jih potrebujete pri metodah dela in vrednotenju rezultatov. Poglavje teoretična izhodišča naj ne obsega več kot polovico vašega dela.
Smisel navajanja literature je, da vam navedene trditve ni treba dokazovati, ker je to dokazano v navedeni literaturi. Literaturo navajajte v tekstu po vrsti, npr. [1], [2]. Če se kasneje ponovi citiranje npr. [1], je to v redu. Vedno navedite najprej vir, nato ločilo, npr. “voda je mokra [13].”. Za vsak odstavek, ki ga povzamete iz literature navedite vir; tudi če si sledi več odstavkov iz istega vira.
Preden se lotite pisanja, pazljivo preberite navodila za zaključek študija. Pazite, da izberete pravi študij (VS I. stopnja, UNI I. stopnja, MAG II. stopnja) in upoštevajte vse napotke, ki so tam zbrani.
Vaš izdelek je knjiga, ki naj kaže nivo vaše (univerzitetne) izobrazbe, zato pazite na stil pisanja.
Ko napišete 10 strani, preberite zgoraj zgornje napotke in skladno s tem popravite svoj tekst. To vajo večkrat ponovite.
Za popravljanje pravopisnih napak priporočamo programček Besana oziroma lektorja(-ico).
Literatura
Uporabite https://www.semanticscholar.org za iskanje znanstvenih oz. strokovnih člankov. Do večine člankov lahko dostopate iz prostorov univerze ali CTK-ja. Za dostop do člakov od drugje, je mogoče uporabiti portal sci-hub (ki redno menja domene).
UDK številka
Če želite pridobiti UDK številko za vaše zaključno delo, pravočasno (vsaj 3 dni prej) pošljite na naslov knjiznica@fs.uni-lj.si naslednje podatke v slovenskem jeziku:
- naslov naloge;
- mentorja in somentorja naloge;
- najmanj pet ključnih besed (v množini);
- izvleček oz. povzetek.
UDK številko načeloma dobite še isti dan, če podatke pošljete po elektronski pošti v delovnem času knjižnice oz. naslednji dan, če jih pošljete izven delovnega časa.
Tekočo številko dobite v študentskem referatu ob prijavi teme zaključnega dela
Zgornji tekst je povzet s strani knjižnice FS.
Tiskanje izvodov in hramba datotek
Za mentorja in somentorja ne pripravljajte vezanega izvoda dela! Od vas potrebujemo delo v obliki docx, odt ali latex in vse pomožne datoteke (xls, sldasm ipd.). Poskrbite, da pred zagovorom vse datoteke shranite v vaš kanal v aplikaciji Teams. Vsi eksperimentalni rezultati morajo biti tako zabeleženi in shranjeni, da vsak razume, kaj pomenijo številke, grafi in preglednice. Izbrišite stare verzije vašega dela in obdelave rezultatov.
V osnovni mapi naj bo:
- končna verzija vašega dela v obliki, ki omogoča urejanje (docx, odt ipd.) in
- predstavitev (v obliki pptx ali kaj podobnega).
- Mi bomo tja shranili končno verzijo v obliki pdf, ki jo boste naložili v VIS za pregled plagiatorstva. Ime te datoteke se prične s številko dela, nadaljuje z && in naslovom dela – ne brišite te datoteke!
- Obvezni sta dve podmapi, “administracija”, kamor vsi shranjujemo dokumente, ki so vezani na komunikacijo s študentskim referatom (prijava teme oz. dispozicija, zapisnik komisije, ocenjevalni list ipd.) in “rezultati”, kjer shranite datoteke xlsx, csv, vse uporabljene skripte (matlab, python). Za ostale datoteke naredite druge podmape, kot najbolj ustreza vašemu delu, npr. “slike”, “modeli” ipd.